Телеканал “Інтер” жонглює фактами

Як “Інтер” цифрами жонглює: скільки глядачів насправді дивилися скандальний концерт 9 травня

Сьогодні, схоже, день цифр. Не збиралася писати цей допис, правду кажучи, але кількість людей у моїй стрічці, що як аксіому сприймають те, що говорить “Інтер” щодо своїх цифр 9 травня, стала настільки критичною, що довелося систематизувати всі дані та маніпуляції навколо них.

Почнемо з того, що в телеканалу “Інтер” дійсно набагато краще покриття, ніж у телеканалу СТБ, наприклад. Що впливає на кількість охоплення, звичайно.

Далі, відкрию вам таємницю, всі телеканали, коли говорять про свої “мільйони” глядачів, вдаються до невеличкої маніпуляції. А саме. Працюючи на аудиторію 18-54 і 14-49 (адже саме ця аудиторія є найбажанішою для рекламодавця, отже, і для комерційних каналів), дані “в мільйонах” вони дають за аудиторією 4+. Чому? Тому що з позиції банальної математики людей в абсолютних цифрах у віці від 4 років до без обмежень віку набагато більше, ніж 18-54, наприклад. Тут немає нічого кримінального, але цей факт необхідно врахувати для розуміння.

Частка “Інтера” 9 травня за аудиторією 18-54, наприклад, – 9,5%, за 4+ – майже 24%. Що це означає? Що людей, старших за 54 роки, які дивилися того дня “Інтер”, – дуже багато.

А тепер детально власне про концерт.

Маніпуляція перша. Якщо дивитися на дані за цей день за улюбленою аудиторією “Інтера” 4+, то 13 мільйонів там не видно. Чомусь. І ця цифра майже вдвічі менша – 7 265 629. Поясню чому – тому що мовник взяв сумарну кількість контактів із каналом за весь день. Сумарну. За весь день. І вийшло 13 млн. Мабуть, не варто говорити, що маркетологи що себе поважають, так не роблять?

Маніпуляція друга. “Інтер” написав, що став абсолютним (!) переможцем 9 травня. Це просто неправда. Адже “абсолютним” означає за всіма аудиторіями. А того дня за аудиторією 18-54 переміг ICTV. “Кіборги” на “1+1” за цією ж аудиторією та 14-49 обійшли концерт “Інтера” тощо.

9 травня Інтер був лідером за аудиторіями: 4+ (50+), 4+ (вся Україна), 18+ (50+), 18+( вся Україна). 18-54 та 14-49 – програв, і за 50+ і за “вся Україна” теж. Отже, говорити, про “абсолютне лідерство” трохи дивно.

Перегляд концерту до 9 травня – найнижчий за останні п’ять років. Тут важливо дивитися на рейтинг (rat), а не частку (shr). Тому що рейтинг – це абсолютна величина, від усіх людей, а частка – це ті, в кого був увімкнений телевізор. Саме тому рекламодавці орієнтуються на рейтинг (адже їм важливе охоплення) , а телеканали на частку. Бо частка показує як розділилися частки каналів меж собою.

Оскільки питання не припиняються, то завдячуючи Орестові Білоскурському – чарівникові цифр та аналітики, маємо таке: всього рельних глядачів, які дивилися лише концерт у час, коли він ішов, – тобто це кількість можливих змістовних глядачів – складає 1 344 692.

Отже, насправді концерт на “Інтері” дивилися лише 1.3 мільона глядачів (навіть не дивилися, а контактувало). Решта глядачів контактували, крім “Інтера”, й із іншими каналами.

Вікторія ВОЛОНТИРЕЦЬ

НОВИНИ РАЙОНІВ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

новини Баришівського району

новини Білоцерківського району

новини Богуславського району

новини Бородянського району

нновини Бориспільського району

новини Броварського району

новини Васильківського району

новини Володарського району

новини Вишгородського району

новини Згурівського району

новини Фастівського району

новини Іванківського району

новини Кагарликцького району

новини Красятицького району

новини Макарівського району

новини Миронівського району

новини Обухівського району

новини Переяслав-Хмельницького району

новини Рокитнянського району

новини Києво-Святошинського району

новини Сквирського району

новини Ставищенського району

новини Таращанського району

новини Тетіївського району

новини Яготинського району